3 Ocak 2011 Pazartesi

Neden özgürruh nickini kullanıyorum?

        "Özgürruh" benim net ortamında kullandığım nicklerimden biridir."Özgürruh" nickini kullanma sebebim:Ruh un gerçek önemini kavramış olmam.Biz insanlar aynada göründüğümüz beden sanıyoruz kendimizi.Halbuki biz görünen beden değil,içimizde saklı kalmış ruhuz.Evet,bedene hayat veren ruh.
        Ben, bedenimin ruhuma oranla esaret altında olduğuna,ruhumun daha özgür kılındığına inanıyorum.Bunun içindir bu nicki seçtim.
       Son olarak Mevlânâ Celaleddin-i Rumi'den alıntı yapıyorum:
Şunu iyi bilmeli ki, sevgilinin sureti, şekli yoktur.
Sevilen onun manasıdır.
İster bu dünyaya ait aşk olsun, ister o dünyaya yani mana alemine ait aşk olsun bu böyledir.



Eğer sen, sevgilinin sadece bedenini sevsen, eğer şekle, surete aşık isen, bir güzelin ruhu bedeninden ayrılınca neden onu bırakıyorsun?…
Neden onu götürüp gömüyorsun?
Bir ölünün bedeni, sureti, şekli yerindedir.
Senin ona karşı duyduğun bu soğukluk, bu vazgeçiş nedendir?
Ey aşık! Bir ara bakalım, senin gerçek sevgilin kimdir?
Mevlânâ Celaleddin-i Rumi'



  Sorunun cevabı açık, sen onun ruhunu sevmiştin, ruhu da esas yerine gitti.İnsan bu ayrılış için üzülüyor.  


Aynada gözüken beden değiliz,içimizde saklı kalan ruhuz.
                                                                                                     özgürruh














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder